2010-01-02
 16:27:10

Drömmar och tankar om 2010

Skrev nyss ett inlägg om decennierna som varit och det som kommer. Men det här året då? Vad är nytt då och vad förväntar jag mig? Mycket vet jag inte än, mycket vet ni inte än. Men det kommer vi få reda på senare.
Men det jag vet är att det här året blir jag framförallt myndig, 18 år. Känns sjukt. Jag känner mig fortfarande som att jag är 15 år. Att bli vuxen skrämmer mig. Helst vill jag det nog inte. Men man kan inte stoppa att tiden går. Man får ta det som det kommer. Det här året kommer jag låta folk snacka skit och vara taskiga. Det ska inte låta få mig att må dåligt och bli deprimerad. Det ska inte få mig att sluta gå till skolan. Nej jag ska fortsätta kämpa och det tycker jag att alla andra också ska! Det här året ska jag börja på dans med anna och linnea. Ett av mina mål med det är ett kunna gå ner i split och spagat som jag har tränat på i några månader. Allt går om man försöker.. Det här året ska jag i skolan försöka göra mitt bästa.  Men jag ska inte ha lika stora krav som förut. Jag ska försöka få de högsta betygen som jag kan. Men inte pusha för hårt för det skadar bara mig själv. Det här året ska bli hälsosammare med dans och active och glutenfridiet. Det kommer bli svårt att som 17 åring helt plötsligt lägga om sin kost när man aldrig gjort det förut. Och att det ska vara så hårt och inga undantag.

Det här året kommer jag gå ut ur andra året på gymnasiet och börja på mitt sista! Martin kommer ta studenten. Martin kommer börja sitt vuxen liv och jag kommer förhoppningsvis hoppa på. Jag kanske kommer ta körkort. Men mer än så vet jag inte. Jag vet vad jag vill men jag vet ingenting säkert. Man kan aldrig vara säker förens det inträffar. Men jag vet att drömmar är bra och jag tvekar inte att ha dem. Jag vill bara inte bli för besviken. Jag hoppas att detta år som alla tidigare blir de bästa någonsin och det är bara jag med min inställning som kan påverka det.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: