2010-01-02
 16:15:25

Decennium

Ett nytt decenium har inletts. Det tredje som jag får uppleva. Mitt första decennium var 1992-2000. Första gången jag såg världen, lärade mig gå och tala. Gick min första dag på dagis och på skolan. Fick mina första kompisar och mina första "killar". Fick min första kram och puss. Allt var första gången då för mig. Men jag visste väldigt lite. Mitt andra decennium var 2000-2009. Första gången jag fick känna riktig kärlek. Första gången jag fick veta vad svek var. Första gången jag började gymnasium. Första gången jag fick nya vänner. Jag har lärt mig väldigt mycket. Men ändå så lite. Jag har lärt mig massor det decenniumet som var. Men nu inledds ett nytt. 2010-2019. Jag kommer lära mig ännu mer. Jag kommer bli vuxen. Kanske jag får barn. Kanske jag gifter mig, kanske med martin, kanske inte. Jag kommer gå ut gymnasiet, kanske plugga vidare. Antagligen jobba med olika saker. Jag kommer för första gången uppleva att någon nära till mig gå bort. Jag kommer få helt nya erfarenheter och upplevelser. Kanske jag dör ung, kanske inte. Jag kommer gå upp och ner i vikt. Upp och ner i glada och ledsna perioder. Jag kommer börja äta glutenfri kost. Jag kommer flytta hemifrån. Jag kommer lära mig att älska på nytt och hata igen.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: