2009-05-01
 17:57:50

Valborg och så.

Helluuu. Dagen igår va jätte trevlig :) Den började med att martin och jag gick upp runt 10-11 och några timmar senare tog vi buss sen tåg sen buss till grönan. Vi gick och köpte entre biljett och åkband. Vi fick gå in halv 3 för att de tjuv öppna lite. Men man fick inte gå över "spanska trappan" Förens 3 så de spelade ju igentligen ingen roll. Men sen rusade alla vi få som var där till insane och martin och jag hamnade näst längst fram eftersom alla dumma ungar råkade ställa sig fel i kön. haha. Vi var inte nervösa då, för att den ser inte så farlig ut nerifrån. Men när vi satte och blev fastspända var det itne rika roligt längre haha. Vi åkte upp och det blev bara högre och  högre, var mycket högre än vad man tror. Sen åkte vi baklänges (!)(!) neråt och såg inte hur vi åkte. Som testjournalisterna sa, man tappade orienteringen helt! vi såg inte hur vi skulle åka eller visste inte om vi var upp och ned. Men vet att vi snurra runt minst en gång iallafall. sen var sjukt rolig. Men sen åkte vi typ allt annat förutom uppskutet och frittfall. Vi hann inte åka insane igen men vi åt och hade jätte mysigt. Perfekt dag på grönalund. Inge folk, lagom varmt, lagom mycket åkandes. Blev bara besviken på att inget var lika roligt som förut. Typ popexpressen eller vanliga berg och dalbanan. Men jag hade iallafall jätte kul med martin och vi hade jätte mysigt. Självklart tog vi en ny pussbild i vilda musen, ska bli tradition haha. Tjejen i kassan frågade om de fick ha den som visn, exemplar. Och de fick de :))

När vi skulle byta buss på östra så hittade vi inet busshållplatsen för vår buss. så det blev jtäte krånligt. Vi frågade massa busschafförer men de visste inte men vi tog en buss till danderyd och bytte där. Väl hemma så åt vi jätte god potatisgratäng med grillat kött och annat. Min gravida kusin fia och hennes pojkvän var här, min familj, mammas väninna och hennes man och hennes barn. Sen på kvällen kom mammas kompis med hans killkompis och son. Sen kom min mammas bror och sist kom min pappas syster. Det var helt oväntat för att vi hade bara bjudit hit fyra kan man säga men det blev fullt hus. Men de vart väl trevligt. Fick även reda på att fia funderade om jag ville bli gudmor till hennes barn och självklart vill jag det!! Blev jätte glad :) Så kul med ett litet barn i släkten. Kommer till augusti/september. Kanske samma dag som min födelsedag? Vemvet...

Påtal om graviditet så sa vår lärare Åse litet hejdå i onsdags för att vi hade ju ledigt igår och idag och bebisen var beräknad tills på lördag så då kanske den kommer imorgon. Annars så fortsätter hon jobba nästa vecka. Men det var sorligt. Älskar hennes lektioner. Jätte bra handledare också.

Nu har martin åkt hem och jag har suttit ute och pratat med mina föräldrar. Så fint väder ute. Bara jag som känner hur extra kär man blir i vårvädret?



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: