2009-03-02
 19:58:22

Dålig bloggarinna

Jag sviker bloggvärlden. För det första är jag världens uslaste uppdaterare och för det andra är mina inlägg så tråkiga så det rinner mjöl ur munnen.

Ja nu har det iallafall varit sportlov. Väldigt skönt och kul, väldigt kort. Första dagarna gjorde jag väl inget speciellt. Var med martin och lite hit och dit. Jag tror det var då vi var hos hans bror också. De bor i Märsta. Värsta landet. Man får hålla för näsan i typ tio minuter när man kommer ut dit i bilen. Det är hemskt så det luktar. Iallafall så fyllde lille Noel 2 år. Snart blir han storebror också. Vi åt tårta och såg på Noel när han öppnade sina hemskt fina presenter. Roligt att vara liten och fylla år. Nu för tiden får man ju mest små presenter och kuvert. Kuligt värre. NU låter jag hemskt gammal men jag är bara 16 än så länge.

Mer som har hänt var att min bror låg och flämta och sov nere i pappas säng (har han inte gjort på typ 10 år) , pappa jobbade. Iallfall så hade han hemskt ont i magen och hade haft det alledes för länge. Han var hos husläkare som bara sa, jaja de e magkatarr ta dessa piller. Sen dagen efter ringde mamma upp och sa att han hade fått mycket ondare och hade feber. Då sa hon att han bara skulle ta starkare. Men när pappa såg andreas ligga och flämta i sängen med svarta ringar runt ögonen så ringde de mormor och åkte till danderyd. Där fick han en säng och morfin. Sen så fick han ligga kvar över natten. Dagen därpå så röntages han och akut in i operationsrummet. Var gallsten. en 7 mm sten ahde fastnat i gallgången. Det var inte konstigt att han hade ont. och så väldans ond. För ont gör det. JÄTTE ONT. Förstår ni?

Dagen efter eller när det var så åkte vi och hälsade på. Han var som liten igen i ens ögon. Det blir nog alla i ens ögon som mår dåligt. Han hade iallafall ingen tv, delade rum med 3 andra. Han åt middag när vi kom. Ris och nått annat. Han hatar ris. Hade dö trist och ont. Fyfan va tråkigt.

I onsdags så försvann vattnet när martin och jag målade vårat lilla badrum (Fick nått ryck bara) Så vi gick och satte på det som vanligt. Men nope. Försvann hela tiden. Tydligen hade motorn lagt av i våran brunn. På torsdagen som elektriker. De kunde inte fixa det då, de hade ingen motor. Men vi åkte iallafall till borlänge (vad annars liksom?)

Till borlänge åkte jag, martin, lillebror kusin och föräldrar (och hundarna) Det var aaaawwsuum. Gick snabbt att åka upp med nya vägen. Härligt att åka stora bilen igen. Minns när man va liten och åkte dit. Det kändes som en hel dag. Men det var bara 3 timmar. Vi kom upp vid halv 5. Minns inte exakt vad vi gjorde dagligen
Men vi åkte iallafall pulka. Men det var svårt i 40 cm snö. Vi åkte också skridskor som vanligt. Sen tog vi fram en dag gamla sparkar. och jävlar va fort det gick. De sandar ju inte där. Salt bara. Så det var väldigt isgt på vägarna. Vi åkte ner för en väg så det spruta tårar. Vi spelade sällskapsspelar och gick ut och gick i minusgrader men klar himmel och solen sken varmt. Det var så härligt väder. Sånt som man vill ha på en riktig vinter. Sov gott gjorde jag med. Det var väldigt härligt. Trevligt som vanligt att träffa farmor och farfar! I sommar kommer vi upp i en månad!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: