2009-03-26
 11:07:09

Valpar

I tisdags natt väcktes jag för att jag skulle gå ner och sova. Nikita skulle få valparna trodde mamma och pappa. De tog mitt rum  eftersom valplådan står här. Men när jag vaknade på morgonen hade inget hänt. Jag gick till skolan men åkte hem till lunchen, ville vara med när det hände. När jag om hem så gick nikitas vatten... Men det dröjde enda till 5 över 5 tills första lilla tjejen kom. Det var bara jag och mamma som var med. Vi skulle behövt läst på lite mer. För vi fick lite panik när hvudet titta ut, liksom skulle man hjälpa till att dra eller så? Men den kom iallafall ut pigg och kry.. Andra kom 5 min senare och den kom baklänges. jag hade läst att det är jätte vanligt, så det gick bra, annars hade vi nog fått panik. Tredje kom ut en timma senare jätte äckligt. Kom med massa efterbördor. Blä... Mamma trodde först att den var död för det var helt grönt.. Men nej. Sista kom helt kompakt i "blåsan" haha såg jätte roligt ut. Så jag hade rätt! Fyra små valpar ligger brevid min säng och sover. Två tikar och två hanar. Får se om vi behåller en tik. Den andra tiken är redan paxad av en tant som ska köpa den. Men det blir inte förens om två månader =) Ska också berätta att inatt sov jag och martin med valparna. Sov typ bara nån timma. As jobbigt. Blir lättare om nån vecka då de öppnar ögonen och kan själva hitta till spenorna och så..


Idag har jag ledigt. Imorgon ska jag läsa på en text för klassen. Usch, ont i magen. Nästa vecka har vi ledigt på ons och på torsdag är det Projektarbetsdag då vi ska kolla på treornas projektarbeten. Sen är det lov!!!!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: