2009-12-26
 19:55:33

Snodde nyårslista från anna ;)

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja man gör nog ofta något man aldrig gjort förut. Men specifikt något i år är väl att jag åkte utomlands för första gången utan föräldrar och med vänner och pojkvän

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag minns inte ens vad jag hade för nyårslöfte! haha

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej

4. Dog någon som stod dig riktigt nära?
Ingen riktigt nära. Men många har gått bort i år som man vet vilka de är.

5. Vilka länder besökte du?
Grekland.

6. Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?
Ja mer lugn och mindre stress. 

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
Inga speciella. Har inte hänt något stort detta år.

8. Vad var din största framgång 2009?
Inom skolan tror jag. Det är en stor framgång för mig. Att jag klarat av så bra betyg. Att jag tacklar mina problem fast jag inte vill är också en framgång.

9. Största misstaget?
Att jag ibland låter folk köra över mig.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja influensan hade jag på början av året. Sen har jag såklart varit sjuk flera gånger efter det. Dålig immunförsvar pga glutenintoleransen.

11. Bästa köpet?
Hmmm. Ingenting. Lycka är inte materiellt... höhö

12. Vad spenderade du mest pengar på?
På grekland resan

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja mycket

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
hmm typ alla låtar som spelas om och om på radion varje morgon vi åker bil, " I gotta feeling" "Sexy bitch"  "Hotel room service"  Väldigt trött på dem..

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Nej jag tror jag varit gladare. Men visst har det hänt tråkiga saker som har tyngt mig

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tagit det lugnt och varit snällare mot dem som jag älskar och har runt mig

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Öppnat käften så fort det är något som jag inte gillar. Sagt för ofta vad jag tyckt och konfronterar personer

18. Hur ska du tillbringa julen?
Ja den har varit men jag tillbringade den hos martins släkt först men sen hos min. Underbar!

19. Blev du kär under 2009?
Jag var kär under hela 2009

20. Favorittidning?
hm.. Jag gillar aftonbladet och comsopolitan ;)

21. Favoritprogram på TV?
Vet inte, alla program har blivit väldigt tråkiga. Men gossip girl och desperate housewifes har varit mina favoriter och paradise hotel är jävligt underhållande!

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Inte hatar, men ja jag har börjat ogilla personer som jag inte ogillat innan..

23. Bästa boken du läste i år?
Eftersom jag typ läste en bok så får jag säga ingen.

24. Största musikaliska upptäckten?
ehh. Jag musikalisk? Nej..

25. Något du önskade dig och fick?
Jaaa kamera, kläder och lite annat i födelsedagspresent och julklapp.

26. Något du önskade dig men inte fick?
Klänning och skor men de är fixat ;)  

27. Årets bästa film?
Hmm.. Jag vet inte. Men eftersom jag såg twilight i början på året måste jag nog säga den. Eller pojken i randig pyjamas gav intryck också..

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Hmm. Måste kolla bloggarkivet för den.. Juste. mina föräldrar var borta så jag hade liten minifest med gordon!

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ja det kan alltid bli bättre. Vill inte ta upp det här, det är nog för privat och för känsligt. Mindre begravningar för nära och kära och mindre falska personer skulle känts bättre. Och att jag skulle träffat gamla tjejgänget oftare skulle också gjort året bättre.

30. Vad fick dig att må bra?
Familjen och martin. Och vissa vänner såklart. Det har varit ett väldigt bra år. Tacksam för det jag har och personerna har jag runt om mig.


och nu vill jag härma anna ytterligare och lägga in en twilight låt.. hihi..



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: