2008-09-16
 14:21:13

Min lååååånga dag

Hej alla glada. Själv är jag mördbultad. Som ni kanske vet var det idrottsdag idag för mig. Jag och Malin möttes vid roslagsnäsby och tog gemensamt buss till täby. Där tog vi en annan buss. Visste inte om det var riktigt om det var rätt. Men sen kom två av våra klasskompisar och sen en till. Vi skulle komma försent med den bussen, tur att vi inte blev ensamna om det.När vi väl kom fram så var det tur att Mathias var med, annars hade vi virrat bort oss totalt.

vi delades in i två lag i våran klass. 9 st  var i min. Vi skulle gå runt rönningesjön, som är typ 6 km. Det fanns 7 stationer runt om sjön som man skulle göra något på. Stövelkastning (vi vann), hoppa säck, räkna till 5 min och stoppa tiden ( jag sa stopp vid typ 5 min men de andra ville vänta lite, det blev 5 min och 17 sek, Sen va det en med engelska ord som man skulle lista ut svenska städer, sen va det quiz om os alltså om alla os som varit (fick 11 av 15 rätt), en där man skulle säga fågelarter och träd, tror det gick bra, vi hade en scout med oss haha. Sen var det en där man skulle sätta upp ett tält och sen packa ner det snyggt igen, vi hade den snabbaste tiden av de som hade gjort den. På varje station skulle  man gå två lag tillsammans och tävla emot varandra men dem som vi gick med hamnade skit långt efter så vi skulle jämföra tider bara. Vi gick runt på typ 2,5 timmar. Sen åkte vi hem. Min buss skulle komma en halvtimma efter jag kom fram till åkersberga så jag gick till mamma, där hon jobbade, men hon handlade så jag gick till henne.. Intressant va? Hahah..

Prov imorgon. Måste gräva mig in i matte boken nu. Har ont i tån föresten, nageltrång i stortån, gissa om det va  skönt att gå med i 6-7 km? Skulle igentligen slutat typ 10 över 4 idag, skönt att slippa det iallafall..



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: