2008-10-12
 11:57:56

Radhusbrand / Min arbetshörna ;)

Min brorsa ringde igår. Han stod vid runö backe och där brand radhus. Där min mammas kompisar bor. Så vi blev hämtade. Jag fick  åka i min brors kompis bil. Såååå jävla najs. Ska ha en sån! Aja, iallafall så kom vi dit. Ett hus hade taket rasat in på... Det var min mammas kompis hus. Men mamma prata med polisen. (mamma känner två som bodde i två olika hus där som brann) Och fick ge namn på dem. Men de var i säkerhet som tur var. Likaså alla andra där. Vi gick runt till de anhörigas samlingsplats så kom mammas kompis till oss. Åh, lyckte så synd om henne. Usch, fyfan. Tydligen var det anlagt.. Mordbrand alltså. Och så fick vi veta mer om det åså.. Det var huuuuuuur mycket brandbilar och polisbilar där alltså. Kunde knappt räkna dem. Stod överallt. Sen promenerade vi hem och kollade på tv i praktiskttaget resten av kvällen. SOmnade väl runt 2. Tidigt imorse gick martin upp. Han skulle till sin pappa som bor i sollentuna. Så han ville ta en bra buss som gick då. Själv sov jag till halv 12. ovanligt. Men jag är verkligen trött nu för tiden pga allt plugg. Och idag sätter det igång igen!
Underlättar nog med min nya snygga arbetshörna? Inte klar än.. Har ingen kamera att fota med.. Kanske kan fixa det. Var iallafall och handla igår som vanligt. Så åkte vi till en fyndaffär. Hittade ett snyggt skrivbord som just hade kommit in. Pruta ner det. Sen handlade vi en lampa som jag har över. Allt för typ.. något över 300. Kap :) Tog bort min tv, används aldrig ändå. Sen satte jag upp mina ljuslycktor jag fick i present av mamma och pappa. Jag vill ha en blackboard och typ mappar att ha alla skolarbeten i.. Och nån blomma. Det måste vara växter, tycker jag .. Annars blir det stelt.. Det livar upp så mycket :)



Larmet om radhusbranden kom vid 18.30-tiden. Branden startade i ett radhus men spred sig snabbt till ett intilliggande hus. På lördagskvällen kunde polisen inte utesluta att branden var anlagd och brottsrubriceringen mordbrand står fast på söndagsmorgonen. Den tekniska undersökningen hoppas ge svar på hur branden startade.

Ingen person har gripits misstänkt för inblandning, uppger polisen i Roslagen. Totalt sex fastigheter rökskadades i samband med branden.

Taget från SVD



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: