2008-11-15
 17:42:25

Jag ska trivas med mitt yrke, inte bara med lönen

Hej. Har inte bloggat på typ fyra dagar.Har haft saker att berätta, men har inte orkat. Och nu  minns jag inte. Veckan har gått undan, som vanligt. Var ledig i torsdags. Super skönt. Såklart. Idag har dagen varit rent ut sagt väldigt tråkig. Gickpå lååååång promenad imorse, var skönt. handlade som vanligt också. Pappa hade kanske sönder ps2. Jag tog guitarhero gitarren så att sladden gick i luften. Sa åt de att akta sig. Självklart river han ner den. Nu kan den inte läsa av skivan. martin har plockat isär. Får se om de fixar sig.
Vi har kollat på hus. Nu vill jag verkligen flytta. Gud va skönt. vi har inte så bra planerat hus, tycker jag. Älskar att det är stort och så,stor tomt och allt. Men allt möts i köket och vi är väldigt många i familjen, blir så trångt. Och jag vill ha nytt hus bara för att det är kul! Nästan så att man önskar sig det i födelsedagspresent. Vi får se. vi har kollat på hus länge, och nu sjunker ju priserna. Så kanske kanske. Då kan jag nog äntligen ha DH kväll hos mig också.

Senare idag blir det tacos. Sen film, kanske gå ut med hundarna. Men jag tänker vägra. Orkar inte. så himla trött.
Och imorgon blri det bara plugg. Två uppsatser att skriva. Självkalrt satsar jag MVG som vanligt, förutom på Italienskan..
Juste, har varit på utvecklingssamtal. Eftersom vi går sam, e ju meningen att vi ska plugga vidare. Jag vill inte det. Men man blir sjukt pressad, jobbigt att prata om det med klasskamrater dessutom. "men vad ska du bli då?!" får man tillbaka. När jag slutar, ska jag jobba. Kommer jag på något jag vill bli, fine, då pluggar jag vidare om jag måste det för att ha det yrket. Jag tänker inte plugga vidare till jurist eller så bara för "att". Dessutom säger min mentor att jag måste det. Känns som att man är tvungen, fast hon försöker bara sporra en. Men hennes anledning är att man ska ha bra betalt. Om jag hittar ett jobb, jag klarar mig gott ekonomiskt på och trivs med. Då tänker jag inte plugga i flera år för att få nått jobb bara för pengarnas skull. Hellre lycklig utan pengar en olycklig med. Jag tror inte på att pengar kan göra en lycklig. Inte mig iallafall.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: