2008-11-30
 15:08:46

Första advent

Hejhej
I torsdags gjorde klassen pepparkakor och annat. Jätte mysigt. Tiden gick väldigt fort och jag var tvungen att åka tidigare. Skit trist. Klassen stannade många timmar efter det. Min klass har verkligen blivit underbar efter de här månaderna. I början va det big NONO men nu e de jätte bra :)

I fredags så åkte jag josefin camilla rebecka och johanna till centrum efter skolan. Vi köpte massa godis och chips. Sen så kollade jag när vi skulle åka, så gick tåget precis då, vi sprang ner till tåget och det stod där. Sen upptäckte vi att det var väl lite mycket folk för att de skulle gå till österskär. SJälvklart kom tåget på andra spåret och det var försent. Men vi hoppade av vid åkers runö och tog nästa tåg till tuna. Sen gick vi till rebecka. Där så gjorde vi tacos (Som man gjorde när man gick i 5an på tjej middag) haha, men vi var så sugna på det när vi pratade i veckan i skolan så därför valde vi det. Och camilla och jag gjorde smeten till lussebullar. Vi hade löfte om att vi inte fick äta lussebullar eller dricka julmust innan den dagen, men jag hade gjort det långt innan. Hehe. Men därför tog vi (de) Tillfälle i akt och vi träffades alltså i fredags och drack massa julmust och åt gott. Sen kollade vi på filmen Matilda. Jätte mys. Sen så åt vi och sen såg vi the holiday. Efter det gick vi ut i hennes bod. Hade förväntat mig något trångt där man lägger madrasserna på golvet. Men det var jätte fint, kök och badrum, högt i tak. sov uppe på ett loft. Camilla den jäveln prata högt som fan i telefon när vi nästan hade somnat haha.

8 på morgnen gick jag upp igår. Jobbigt. Mamma hämtade mig sen. Då åkte vi till kerstins bilskola. Linda i min klass var också där. Så var det kurs i 4 timmar. Men det gick bra, somnade inte. Käkade massor med bullar. Sen väntade martin på mig utanför och vi åkte till mig. Mamma skulle stanna på nån konferans.

Föresten träffade min syster hennes största idol i fredags, lars winnerbäck. Ganska häftigt för att hon gillar honom så mycket. Snygg bild på dem två.

IDag var vi på en husvisning, har blivit flitiga på det där. Fint hus. Får se, vi kollar vidare, priserna sjunker och vi har många valmöjligheter. Martin åkte för nån halvtimma sen hem, tråkigt men sant.  Och idag har jag städat lite, vi har hängt upp ljusnätet utanför jhuset också. Ikväll blir det upp med julstjänorna i fönstren.

Imorgon e det typ terminsprov i matten. Läskigt. Vet inte hur det kommer gå. Bra förhoppningsvis Har föresten inte skickat in min historia uppsats, skulle vara inne förra torsdagen, men det går inge bra. Vet inte vad jag ska göra. Buhu.. Aja ha en bra första advent.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: