2008-11-01
 19:15:34

aaaaaaj

Det är jätte synd om mig! Jag har nog hål i tanden. Har käkat alledess för mycket godis och druckit läsk nu på höstlovet. Men har varit noggrann med tandborstningen, men det hjälpte tydligen inte. Fyfan, va ont det gör när jag tuggar på något tillräckligt hårt. det ilar och värker sååå himla mycket i hela den delen av käken. Nyss fick jag så att det kom tårar. Inget mer godis och läsk för mig. Och jag som har så mycket gott godis.. Det här är också skitjobbigt för jag har sån fobi mot att laga en tand. Alla som gjort det vet hur ont det kan göra. Speciellt för något år sen när jag lagade en tand, har aldrig haft en sån smärta, trots bedövning. Åh, ångest. Vill inte! Men måste, får ringa på måndag..

Aja, nog om min tand.. Vi åkte ju till borlänge i lördags, mamma, pappa, johan, martin, niklas och jag . Det var mycket bekvämare i den stora bilen. Tog nya vägen också, kom fram på något över 2 timmar. Där så har myst hela tiden men handlat mycket också, som vi gör varje dag.. Det är ganska tråkigt. Men måste handla ny mat åså. Annars har det varit toppen. Martin åkte tråkigt nog hem på onsdagen, skulle till sitt landställe. trodde jag inte skulle stå ut utan honom men det gick bra! Igår gick  vi till kyrkan, som vi gör iof ofta eftersom vi tar den vägen med hunden. Men det var massa ljus tända som det är varje alla helgonas dag. Det är så fint! För det är en sån stor gravplats med så mycket ljus. Ville igentligen gå in i kyrkan, älskar att vara i kyrkor. Det luktar så gott och är så fint. Men ibland kan det vara lite läskigt. Igår hade det snöat jätte mycket, så det var minst en dm snö på vissa ställen. självklart åkte johan och jag pulka och jag gjorde första snöängeln den här vintern. Vill tillbaka, älskar när det knastrar under skorna och det är sol men ändå minusgrader och snön ligger så fint över träd och marken... Föresten så hra jag köpt ny jacka :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: