2008-03-14
 12:39:57

14 mars

Såg debatt igår med stina. Blondinbella var med och ebba och massor av andra. Dom diskuterade om shopping och sånt. Jag störde mig hela tiden på ebbas flin, vad vare med henne :S Jag skämdes över att se blondinbella med hennes über höga självförtroende sitta där och säga sjukt osmarta grejer och använda komplicerade ord för att framstå som jätte smart. Det var kul att se komikern knäcka henne så hårt. Så sitter nån stureplans kille och försvarar blondinbella och alla andra sånna tjejer med att det här e bra att man tjänar så mycket och handlar massor för då försvinner fattigdomen. Men han har väl lite fel? om folk börjar starta massa företag och tjäna jätte bra, då sänks pengars värde.

"Maria lät som en trist tant utan förslag på hur det kan bli bättre, utan återigen detta typiska miljöpartitjafs - Vara negativ mot allt!"

Skrev blondinbella, och jag håller med om att hon kanske inte lät så jävla rolig. Men hon har rätt. Det förstör miljön väääääldigt mycket om vi ska börja producera ännu mer saker bara för att några bortskämda ungar ska ha allt. Bara för hon inte bryr sig om framtiden utan bara pengar..

Okej, det här är liksom hennes liv, hon bestämmer vad hon vill göra det till. Men när hon sitter där och säger "jag är en förebild för andra tjejer" , vafan, får inte hon mest kritik ? eller är det bara dom kommentarerna hon accepterar? Jag har mest bara hört skit, men det är vad isabella tydligen gillar. Hon älskar att provecera etc. Men iallafall så tycker jag absolut inte att man ska se upp till henne. Hon har opererat läpparna, solar hela tiden och säger att hon struntar i om hon blir rynkig, hon ska ju ha botox. Hon filmar sin lillebror som gråter jätte mycket och skrattar. Hon köper pälskläder. Hon är kritisk mot det mesta. Om vi ska ha sånna förebilder som henne kommer hela samhället bli ytligt..

Jag har ingenting emot shopping men om man jämt ska ha saker så är det något som igentligen saknas inom en. Alltid ha nytt nytt nytt.. Aldrig duger det som man använde igår. det är ganska sjukt. Men om hon nu tjänar så mycket och älskar att shoppa så fortsätt, det är hennes liv.

Hörde att imorse på vakna med the voice så var schulman väldigt kritisk emot henne och dom sa att hon inte alls tjänar så stora summor. Dessutom att hon kanske gör något som är olagligt med reklamen och sånt.

Jag har inte hängt upp mig på henne, men jag tyckte debatten var ganska intressant och jag följer blondinbellas blogg fasten jag inte är något fan. Jag är glad att vi har yttrandefrihet i sverige... Det är skönt att skriva ut mina argitioner ;P Om ni inte håller med och vill säga det, så snälla kom med någon jätte bra argument annars köper jag det inte..



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: