2008-03-12
 15:33:27

12 mars

Gud va det här är jobbigt. Innan den här terminen hade jag ingen press, om något itne gick bra kunde det vara över efter en vecka, ni vet när man går runt och är orolig. Då kan det lösas ganska snabbt. Men nu, är det något som kommer vara kvar i typ 3 månader. Mina betyg. Jag har satt höga krav. (jag vet att jag pratar om dom ofta i min blogg, men det är för att jag tänker ofta på det) Vissa som har höga betyg innan kan tänka, det är lugnt och bara ta det lugnt denna termin. Men så är det ju inte heller för dom, deras betyg kan ju också sänkas. Men jag vet eller tror att vi som vill ha högre har dubbelt så mycket att tänka på.. Idag fick vi tillbaka kemin, G. Jag hade gjort jätte jätte bra ifrån mig. Några stav fel, något slarv fel. Men jag hade utvecklat vissa punkter mycket men det gav inget bra resultat. Förra terminen fick vissa skriva uppsatser för att höja betyg, och nu tänker jag fan också få göra det. Som sagt gick matten skit dåligt, och där blir det väl också G.. Men biologi provet gick jätte bra. Förutom att jag satt med första frågan i en timma, sen sa mina kompisar att det stod att man skulle skriva kort på den.. Men min lärare sa att man fick skriva till om man hade något mer.. Det stod alltså att man skulle skriva om livets utveckling. Jag skrev om big bang jorden bakterierna djuren människan och allt. Dom sista frågorna tog jag jätte fort. Kanske inte så smart... Men jag vart nöjd men ska inte ha för höga förväntningar (MVG tack?) haha.. Nej men jag kanske har chans till det på biologin om jag skriver bra på nästa prov om hjärnan och sånt och det är ganska kul att lära sig och då är det lätt att kunna..

Ska inte sluta plugga för att kemin och matten har gått dåligt, nu ska jag satsa mer på andra ämnena, positivt tänkande (?) Juste, var hos skolsyster, jag hade stukat foten, (längst stortån och på sidan av foten) Så den var svullen och nu in lindad och det känns bättre. Men jag kan ha ont länge men jag tänker fortfarande vara med på gympan och sånt, eftersom närvaron är viktig..

image108Imorgon har jag kanske hemk prov. Ska laga Pastasallad med kyckling, pesto och svarta bönor, ganska lätt och går fort. Men jag skulle hitta recept typ kvällen  innan den skulle vara inlämnad. Och man fick bara 25 kr att handla för. Ganska svårt. Men jag frågade hur det kunde påverka betyg men hon sa att man kan göra något jätte svårt och det blir dåligt då får man ju dåligt betyg. Men om man lagar något lätt och det blir jätte bra blir det ju bra betyg!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: