2008-06-11
 15:10:04

Klassresan

Dag 1: Linneas mamma hämtade upp mig och vi åkte till skolan, samling där 8. Sen hoppade alla in i bilarna som man skulle åka med. Jag åkte med linnea och anna, vi poppade som fan i bilen. Resan till nynäshamn tog runt 1,5 timmar. Vi väntade ett tag på båten. På båten så sov de flesta men anna jag och linnea var hyper och sprang runt. Båtresan tog 3 t och 20 minuter typ. Inne i visby så hade vi hyrt cyklar. Alla fick röda fast inte jag anna och johanna som fick guldaktiga cyklar. Sen cyklade alla ungefär 3 km till stället där vi bodde. Vi sov 8 i varje stuga. Jag bodde i samma rum som anna. Sen gick alla ner till stranden och solade. Sen åt vi i middag ien sorts matsal. Efter det så spelade några kilalr från töreboda vollybolol och vi fick spela mot dem. De var skit seriösa medans vi bara sprang runt och blajade och var jätte oseriösa. Starkars dem.Haha. Men det var jötte kul. På kvällen gick vi till stranden och startade en brasa. Tråkigt jävla nog så fotade jag med martins kamera och helt plötsligt så pep den och det stod att kameraobjektivet var trasigt. Så då var jag inte så himla glad resten av kvällen. Men Martin blev inte alls arg och det var skönt, att man har en så himla bra pojkvän. Annat som hände kanske man inte ska skriva för man vet aldrig vem som kan läsa.
Dag 2: Vaknar upp en kvart innan frukosten serveras. Alltså 08:15 Går upp klär på mig och äter. Sen så solade vi och annat. Klockan 1 samlades vi och började cykla mot boda borg som skulle ligga 5 km bort. VI cyklade och cyklade och cyklade. Jag låg bland de första hela tiden, super satsaren haha. Första tjejen fram. Tydligen så var det 1,5 mil dit. Det märktes. På Boda Borg så hade vi delats in i lag. Jag Hampus Mattson och Veronica var i ett lag. Om ni inte har vairt på boda borg någon gång så är det så att man går in io ett rum. När man stängt dörren utlöses ett problem. Det går på tid och man vet inte var problemet är men det handlar om att man ska lösa det. När man har gjort det får man gå vidare till nästa rum. Det finns tre rum i varje "bana" När man klarat alla tre får man en stämpel. Det var ganska kul. När klockan var 6 och vi skulle sluta hade vi tagit sex rum. De som var närmast oss hade tagit 5 och fortsatte efter alla hade åkt hem. Agnes och jag cyklade med två vuxna och hemvägen var lite skönare än ditvägen. När vi kom hem så cyklade vi till visby och åt på en jätte god pizzeria, skit mysigt. På hemvägen var det så himla fint ute och vi stannade och tog skitfina kort. Johanna och Linnea råkade komma före så jag jessica jenny och agnes cyklade själva. På vägen såg vi en gubbe och en kille stå och sjunga och spela gitarr så vi satte oss där och det var så himla fint. Ni skulle bara veta. Kommer nog aldrig glömma det. Sen cyklade vi hem. PÅ kvällen gjorde vi en brasa på stranden igen och satt och sjöng och hade trevligt. Jätte lyckat. Vi gick upp typ 1 och satt ute och pratade länge. Sen så gick jag och la mig typ halv 3
Dag 3: Gick upp tidigt och åt frukost. Sen städade vi och packade. Klockan 11 skulle vi lämna stugorna. Det var inge fint väder och blåste som fan. VI åkte och sov på gräset i en park. Sen cyklade vi vidare och runt i visby och letade efter ett fik. Vi gick in på en affär och jag köpte en klänning till avslutningsmiddagen. Sen satte vi oss på ett cafe. Efter det cyklade jag johanna jessica och jenny och lämnade cyklarna och sen gick vi till sveriges störtsta glassbar. Där samlades klassen och alla fick glass. Sen väntade vi ytterligare ett tag på båten. Sen fick vi gå på. Vi spelade kort åt och sov där. Sen gick vi av och jag åkte med samma människor hem igen. Det gick fort för jag sov. Hemma var jag ganska grinig . Jag  var så himla trött...
Annat: En volvo körde förbi flera gånger på kvällarna och varje gång dansade vi till deras extremt höga musik. Det var skit kul. Annat så tuttade flera bilar på mina kompisar och några på oss. Haha. KIllarna på gotland måste ha väldigt få tjejer att kolla på asså. Det finns säkert mer jag missat att berätta, det får ni reda på då.  Bilder kommer senare! När jag fort flera osv.
Jag vet inte vart jag har dig, det vet jag aldrig. Jag litar inte på dig. Det slutade jag göra för länge sen.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: