2008-07-14
 18:18:55

Forts. Spanien

Dag 12:
Åkte till en ny strand. Ganska fin :) PÅ kvällen åkte vi till stranden igen.

Dag 13:
Gick upp tidigare än vanligt. Åkte till havet. När pappa och Martin snorklade så stod en tjej och ropade till dom. Men de fattade inte. Så sa hennes kille typ "googles I lost my ring" Så fick han låna snorkeln av pappa. Då dök han ner en stund och sen kom han upp med sin ring. Ganska coolt!

Dag 14:
SOlade och badade. På kvällen badade alla lerbad förutom mig och johan, vi köpte glass :)

Dag 15:
Badade i havet som vaaaanligt :) På kvällen badade mamma och pappa lerbad. Johan jag och Martin skulle springa piren men det gick inte i den hettan. Det var alledes för varmt trotts att det var kväll. Men vi gick rask takt långt.

Dag 16:
Åkte till stranden och dit kom mamma och pappas bekanta Anki och Lennart. Men iv åkte ganska fort för martin började må dåligt. På kvällen så var det tennis. Spanien killen vann Champions League . Kul :)

Dag 17:
Var på marknad. Köpte linne,strumpor,smink och klocka. Åkte hem och åt lunch och gick sen till mar menor. På kvällen spelade vi plump (som förövrigt vi gjorde nästan alla kvällar!) DÅ kom massa små svarta insekter. Det var sjukt många. Så vi sprejade ner hela verandan med sån där grej som dödar dem.

Dag 18:
Åkte och hälsade på Anki och Lennart. Kollade hur de bodde och sen badade vi i deras områdes pool :) SEn fikade vi och jag började må jätte dåligt.. Sen tog vi bilen till Mar menor, på deras sida. Men jag badade inte, mådde bara dåligt. Efter det så åkte vi hem och åt och sen åkte vi till ett stort köpcenter. På ett zoo där så hade de hundar i små glasburar, typ mindre än 1 kvm och i vissa var det två hundar i varje. De försökte ta sig ut och hade typ bara små hål där luft kom in. Helt sjukt. Mådde dåligt när jag såg det... Men annars så var det rövligt. Vi gick in till en spelhall och spelade olika saker. Pappa JOhan och Martin slog på en sån där där man ser hur hårt man slår osv. Det var mycket rea men jag köpte bara ett par jeans. Martin köpte två shirts, johan ett par short och en tröja. Pappa köpte en t-shirt.

Dag 19:
Havet, den här gången var roligast. Stora vågor och vi badade jätte mycket. Vi solade också mycket och vi alla brände oss trots det var efter 3 veckor. På kvällen badade Mamma Maritn och Pappa i leran. Johan och jag gick runt och filmade. Sen gick vi till present affären (en jätte rolig affär med massa grejer som vi var flera gånger i) Sen började vi packa

Dag 20:
Havet en sista gång :( Var där mindre än vad vi brukade såklart. Vi började packa och städa.

Dag 21:
Gick upp städade och packade. Tiden gick långsamt. Ville bara att vi skulle åka för jag orkade inte med all städning och hade lite hemlängtan. Sen skjusade mamma mig och martin till flygplatsen. De skulle åka taxi. Vi fick vara på flygplatsen länge innan de kom, deras taxi blev försenad och de fick beställa en ny. Så massa folk hade hunnit checka in. Men tillslut kom dem. Vi var tvunga att betala på en annan kassa för johans skateboard. Den räknades tydligen som en extra väska. När vi stod där hörde vi i högtalaren: "Martin Borjesson barr " och något mer. Att han skulle komma till kassan. Så fick han gå till ett rum men vi följde efter , Där inne stod våran väska, så det var igentligen mamma de ropade på fast martins namn stod ju där. Så mamma blev instängd där. Sen frågade mamma "what are we waiting for" Så sa en kille "you have a gun" Så kom polisen och mamma fick öppna väskan. Där låg en soft airgun. Haha.. De bara garvade och sa att det var okej :P Sen fick vi checka in och flyget var försenat. Men sen fick vi gå på. Martin och jag satt på olika platser men en kille lät mig få honoms så martin och jag hamnade brevid varandra. Framför satt en kille som var typ 3 och söt. Så vinkade jag till honom. Men det skulel jag inte gjort. Han var så jävla jobbig. Han pratade och pratade och pratade. Kastade pennor och sprang längst flygplanet 100 ggr och skulle ha chips och allt. Hans mamma pratade med min mamma och hon trodde han hade någonting som adhd för han var så dygnet runt och han började spela trummor när han var 6 månader. Haha. Sen så sprang han iväg nä'r vi kom till arlanda så jag fick hålla hans hand. Sen tog det ett tag till våra väskor kom så han sprang på rullbandet där väskorna gick och allt.

annat: Varje dag hade vi vår "siesta" som alla spanska har. Vi gick hem typ 3 från stranden och sov eller vilade en stund och gick ut sen igen. Andra veckan började martin jag och johan se OC avsnitten som vi hade med..
När vi var ute så var det två tjejer som gick och stirrade på martin så en tjej snubblade och gick in i en bil haha..
Vi såg en död hund... :(
Vi var ute många kvällar och gick runt och tog en cola eller så på uteserveringar på stranden och annat :)


Det hände mycket mer men just nu kommer jag inte ihåg.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: