2008-07-12
 13:02:56

Dag 1, 2

SOv hos martin. Åkte till arlanda med han och hans mamma körde oss. Var inte så orolig trots att det var andra gången jag skulle flyga (jag var 1,5 första gången) Men efter ett tag fick jag hjärtklappning och ont i magen fasten jag inte kände någon sån oro. Men det v ar väl bara av sig själv.. PLanet var mindre än vi trodde. Satt vid fönstret. Var ju skitkul att flyga. Ja iallafall att starta och landa. Annars var det jätte långtråkigt. När vi  flög in över Murcia körde vi över mar menor och det var så fint och coolt så jag började nästan gråta. När vi klev ut var det jätte varmt. Mamma Anna och JOhan åkte bil med några bekanta. Pappa Martin och jag stod och väntade i taxi rutan på taxi men folk tog alltid taxin fast vi skulle ha den, lite irreterade då vi stod där jätte länge. Taxin körde till huset på typ 5 min. De andra hade inte kommit än för de hittade inte. Det kom en spansk tant som visade oss huset. Jätte fint! Finare än vad jag trodde. Dock fick martin och jag dela en 90säng, men det gjorde inget... När resten av familjen kom så var vi hungriga så vi gick till en engelsk affär "jack and sons" Där vi handlade. Det var ganska dyrt med allt. Men sen gick vi till huset och åt osv. Senare gick vi ner till mar menor. Det har jag berättat om, europas största saltvattenslagun. Vi tog ett kvällsdopp och det var hur varmt som helst i vattnet. SÅ att det inte svalkade.

Dag 2
Mamma jag och anna gick ner till mar menor. Medans Pappa jOhan och martin gick långt bort till en affär (mercandona) Dom var borta i många timmar (!) Vi solade och badade jätte länge. Sen kom dem. När vi hade badat och jag klev upp började det klia på mig och det döck upp blåsor. Trodde det var solblosor elle rnågot sånt men sen försvann det. Några dagar senare såg vi en tjej stå och grina jätte mycket, typ 5 år. Hon hade likadant över typ hela kroppen. Hörde att de sa att det var en allargisk reaktion på växter i vattnet. Det var några sånna växter längst in vid olika ställen. Men det var inget farligt. Sen prövade vi det berömda lerbadet . Man gick ner i vattnet där det var så himla varm botten så man itne kunde stå. Man skulle ta upp lera (som man brukar ha på spa) och kleta in sig med och gå runt med tills det torkade. Sen gick vi ner och tvätta av det. Det lukta inte så gott men det var jätte hälsosamt. Sen gick vi hem och gjorde middag . Sen gick vi till närmaste medelhavsstranden. Den var inte direkt den finaste delen på costa blanca. Det var inte tänkt att vi skulle bada men johan slängde sig i med kläderna på occh jag kunde inte låta bli och gjorde det samma. Sen gjorde martin occkså det. Det var skitkul. Sen när vi skulle gå hem med blöta kläderna så gick vi på en lång väg på en trätrall. sne blev vi bokstavligen attakerade av myggor. De hade nått träsk där säkert. VI fick springa och slå på varandra. Det var ett helvete. Men allt sånt får en att minninas sina resor. När vi kom hem hade jag minst 30 st myggbett bara på ryggen. Trodde myggor bara fanns typ i sverige.. Osis..


Skriver om andra dagarna sen!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: