2008-01-18
 12:37:42

panik

Jag är med i mest aktiva igen :) Roligt. Den senaste veckan har jag fått igenomsnitt 100 unika per dag. Det är iallafall någonting!

Jag håller på att bearbeta min panik med att somna för sent. Som sagt så måste jag ha 8 timmars sömn, om jag ser på klockan när jag inte kan sova att jag tex har bara 7,5 timmar tills jag ska gå upp blir jag helt galen. Dom senaste kvällarna har jag faktiskt gjort med flit så jag somnat sent, bara för att bevisa för mig själv att det inte gör något att somna sent. Men idag är jag sjukt trött. Tur att det är fredag! En annan panik jag har är att redovisa för klassen. Eller ens läsa tex på engelskan högt. Det är inte det att jag är dålig. Jag har bara gjort bort mig så många gånger. Tex så tog jag tag i min ångest genom att ställa upp på att tända ljus i kyrkan framför hela skolan. Vet ni vad som hände? Jag kunde inte tända ljuset!! Jag stod jätte länge och höll tändstickan under ljuset men ingenting hände. Elden kom närmare fingrarna och jag började skaka som bara den, då kom prästen och höll i min arm. Sen funkade det. När jag gick och satt mig hörde jag massa som sa typ jävla soppa och sånt. Jag är väl också rädd för att jag får darrig röst och blir röd i ansiktet. Min pappa har försökt hjälpt mig med att inte vara rädd. Igentligen, vad gör det om jag darrar på rösten? Innan jag ska läsa högt brukar jag intala mig med tex "vad gör det om jag gör bort mig" "du kommer inte göra bort dej, det är ok" För att om man tänker sånna tankar så gör kroppen som man säger. Men det funkar faktiskt inte på mig! Skit jobbigt. Därför är jag också nervös inför gymnasiet då jag kanske måste stå inför klassen. Nu är det så att jag har så himla bra lärare så jag behöver inte...


Mickan

Jag är en sån som alltid försover mig !!
Inte så kul !!!



PUBLICERAT: 2008-01-18, 12:53:42 | URL: http://mickanochjohanna.blogg.se
johanna

åh tack :)
detsamma! det var jättefint med rundade kanter



PUBLICERAT: 2008-01-18, 12:53:42 | URL: http://cerox.blogg.se
Olessia

Jag brukar aldrig försova mig :P



PUBLICERAT: 2008-01-18, 13:06:39 | URL: http://www.unikaolessia.blogg.se
ida

va roligt (:
stressen när man försover sig är hemsk!
man är typ stressad hela dagen hehe



PUBLICERAT: 2008-01-18, 13:08:31 | URL: http://pidaa.blogg.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: