2008-01-24
 15:28:43

Jag offrar mig

"Jag har alltid varit en väldigt tuff tjej. Inte direkt så att jag skulle ställa mig längst fram i en fight. Jag hade nog ställt mig bakom och låtit någon annan få ta smällen. Man ska ju rädda sig själv först!Jag blir väldigt sällan ledsen, tar aldrig åt mig av era kommentarer och tror oftast att jag själv är bäst. Precis som det jag nämnde i radioprogrammet idag så tycker jag att det är en bra egenskap att våga vara egoistisk och alltid sätta sig själv först. Men psykiskt är det så extremt viktigt att du hela tiden tycker att du är bäst. Det värsta jag vet är när personer säger att man inte ska ha så höga förväntningar av livet eller av sig själv. My ass!"
Taget ifrån blondinbella.se

Jag blir så jävla arg när jag läser det här. Självförtroende är bra ja. MEN hon skriver ju som att man ska vara världens egoist för att lyckas. För att lyckas måste man ju självklart ta plats och fresta på sig själv med att tycka att man är bra. Men om man går runt hela tiden och tjatar om att man är så jävla bäst så tröttnar folk på en. Hennes inlägg låter ju som att hon bara bryr sig om sig själv. "jag är bra, jag är bäst, bättre än alla andra" Varför skriver hon också att man ska rädda sig själv först? Skulle inte människan offra sig för tex sin bästa vän eller familjemedlem? Jag skulle, för jag är inte lika egocentrisk. Sen skriver hon att man ska ha höga förväntningar på livet och sig själv. Tvärtom! Jag sätter mina förväntningar på mig själv alledes för högt. Det har förstört mig. För om jag misslyckas, då är jag sämst i världen. Jag hade ju tänkt att jag skulle lyckas. Om jag förväntar mig att få en hund i present och har den förväntningen och jag inte får det. Hur mår jag då? bra? NEJ. För att lyckas, måste man ha positiva tankar. Men man ska aldrig hoppas förmycket. Det är vad jag tycker. Jag ska sluta sätta ribban för högt när det handlar om betyg saker och annat. Jag har blivit besviken många gånger. Och jag lär mig av mina misstag..


elin

Håller med dig. Andra nära och kära är minst lika viktiga som en själv. Jag har iförsig en svaghet att ofta sätta mig själv i centrum men det hindrar inte mig från att offra mig för andra. vad vore världen med endast en person, en själv.
Och du, jag gillar din blogg skarpt! :D
Ha det bra



PUBLICERAT: 2008-01-25, 23:04:15 | URL: http://www.samuelssonelin.blogg.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: