2008-01-17
 16:30:59

avensjuka

Jag kan aldrig sluta vara avensjuk på folk. Deras bra betyg. Deras fina hy. Deras fina kropp. Deras fina hår. Jag kan aldrig stå framför spegeln och tänka gud va du är snygg. Ändå fast jag hör sådana komplimanger. Jag kan inte titta på mina betyg och vara nöjd fasten alla säger att dom är bra. Jag ser inte sånt. Jag kan aldrig vara riktigt stolt över mig själv. Ändå fast jag fått mvg så känner jag att det är väl inget speciellt med det. Men om jag inte får mvg och andra får det så blir jag jätte avensjuk. Jag kan inte sluta vara avensjuk på folk som har mycket pengar, fina kläder, fina rum och saker. Vi har en normal stor villa med stor tomt. Jag har dugliga kläder. Jag har ett fint rum. Men ändå är jag inte nöjd. Det finns alltid någon som har det bättre. Och det vill jag också ha. Men om jag är på topp så känns det ändå som jag inte duger. Kanske jag vill ha någon att sträva efter? Kanske jag vill kämpa? Om jag hade maaaassa pengar och kunde köpa allt jag vill och så vidare. Skulle jag sluta vara avensjuk då? Nej jag tror faktiskt inte det. Jag tror inte på att man kan bli lycklig av pengar. Tänk dig att du har allt du vill ha inom pengar området. Men inte några vänner eller sådant. Jag skulle inte bli lycklig av att vara ensam iallafall. Jag borde vara stolt över mig själv. Och tycka att jag duger. Men varför gör jag inte det då?


pej

Jag kan hålla med dig i mycket av det du skriver. Jag är aldrig nöjd med mig själv. Ser alltid tjejer med jättefint hår, jättefina kläder osv. och tänker att jag oxå vill ha så. Jag är aldrig nöjd med mig själv och vet inte om jag kommer bli det heller. Borde egentligen vara nöjd när jag tänker efter men...
Ta hand om dig!
Kram



PUBLICERAT: 2008-01-17, 17:06:29 | URL: http://pbme.blogg.se
caroline

Ser exakt ut som jag tänkte för en vecka sen. Men så bestämde jag mig- nej så här kan jag inte hålla på! Så jag lsutade bums, och försöker nu istället vara glad åt allt fantastiskt jag faktiskt har! Man måste kunna glädjas åt allt bra man har i livet, istället för att sträva efter allt annat. SÅklart ska man ha drömmar och mål, men varför slösa bort hela livet med att längta efter något man inte har? Lev och var glad istället, glad åt alla fina vänner, allt fint du faktiskt har- speciellt livet!



PUBLICERAT: 2008-01-17, 17:23:44 | URL: http://imagine.webblogg.se
Cecilia

Gräset är alltid grönare på andra sidan...jag tror att de flesta tänker mer eller mindre som du. Även de som du anser har allt du skulle vilja ha -de du är avundsjuk på...så är det och kommer nog alltid att vara. Man blir helt enkelt aldrig nöjd! Försök att tänka lite mer positivt...tänk på alla som har det sämre än du och du inser att du plötsligt har det jäkligt bra! Take care...



PUBLICERAT: 2008-01-17, 18:25:22 | URL: http://thececilia.blogg.se
malin

hehe jaa bra det då ;D



PUBLICERAT: 2008-01-17, 18:31:05 | URL: http://malinljunggren.blogg.se
Anonym

Jag blir lycklig av pengar


Anonym

Kan vekligen inte känna igen mig i den där skiten, jag har alltid varit, är och förblir.. bäst.


Anonym

Lite emovarning över dig där ...


Anonym

Jag blir aldrig avis men jag känner mig oduglig, mitt råd till dig är att hitta en äldre kille, som du kan prata med som en storebror om allt, efter det kommer du känna dig duglig för att någon lyssnat på dig, NÅGON MÅSTE LYSSNA PÅ DIG! det
.räcker inte med att få mvg eller massakomplimange.
Lycka till


Anonym

avundsjuk heter det.


Johanna

Jag är exakt likadan. Även om jag typ får 48/50 på något prov så blir jag jättemissnöjd...



PUBLICERAT: 2008-01-19, 00:11:33 | URL: http://johannasarablogg.webblogg.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: