2008-01-02
 13:29:09

2 januari

som sagt så råkae jag klicka bort allt jag hade skrivit igår på inlägget. Men ska försöka att skriva ett nytt nu.

Vi åkte till borlänge 23 dec. Mamma och pappa skulle åka och handla lite julklappar och då bad jag dom att köpa en julgran för vi hade ingen. När dom kom tillbaka hade dom ingen för allt var slut typ och mycket var stängt. Sen skulle vi sova. Jag sov med Fia och Anna  i lilla rummet som jag alltid gjort när jag var liten med min syster anna. På julaftonsmorgonen så åkte mamma pappa och anna iväg igen och dom hittade en liten plastgran. NIklas johan och jag klädde den i stora huset. Sen gjorde vi som vanliga traditioner åt julmat tittade på kalleanka öppnade julklappar. Jag fick innan jag åkte en jätte stor nallebjörn av martin. Sen fick jag typ sammanlagt något över 1000 kr av släktingar. Bodygrejer, ljus, tavlor, trosor, strumpor, halsduk, mössa, lotter, lampa, ögonfransböjare, mascara och fler saker. Dagen efter julafton minns jag inte. Men dagen efter det åkte fia mamma anna och jag in till kupolen på mellandagsrean. Det var så jälva mycket folk så man fick nästan ingen parkeringsplats. Klockan tolv hämtade vi Martin vid tåget. Sen åkte vi in till kupolen igen och sen hämtae vi pontus vid bussen. På ginatricot kom man inte in. Det var så himla mycket folk. Jag försökte hitta skor på alla sko affärer men et var mycket folk och jobbigt att leta. Fia köpte jeans så vi fick stå i kö typ 40 min. Dagen efter åkte adde och fia hem för att jobba. Så då var vi 9 st kvar i lilla stugan med en toalett att dela på. Dagarna efter minns jag inte i följd va vi gjrode. Men min lillebror fyllde iallafall 13 den 28 dec. Han fick ett jätte bra kamerastativ av mig och Martin. Martin Johan och jag har åkt jätte mycket skridskor på en skridskobana typ 10 meter ifrån allén. Jag har lärt mig nya saker och dom också. Men martin är redan så bra :) På nyår så tog martin mig till ett ställe där det är liksom en ring där man kan sitta. Låter inte så romantiskt men det är det. Han sa att jagskulle blunda så gjorde jag det. När jag fick  titta så hade han satt marschaller runt bänkarna så ställde han mig upp och kramade om mig och tackade för året vi hade haft tillsammans och sa hur mycekt han älskade mig. Det var jätte gulligt <3 Resten av nyår så åt vi godmat och annat. VI barn gick ut och smällde typ 150 småraketer. Sen vid 12 slaget skulle jag tända en stor raket. Sen märkte vi att den inte det flög upp så den smälle på marken. Jätte läskigt. Sen gick vi en rolig promenad. Vi tänkte lägga en raket i en brevlåda som en peddo gubbe hade men han stod i fönstret och glodde. Dagen efter åkte vi hem. Det var ytterligare underbar vecka i borlägne som alltid. Igår kväll så möblerade martin och jag om i mitt rum och städade jätet mycket. Imorse så satte vi upp min mya spotlight lampa. Det blev jätte bra. Vi ska måla om mitt rum också. Mörkare än vit och en fondväg me typ vinröd. Kommer bli skit bra. Men nu måste jag umgås med min underbara pojke :D



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: