2008-01-11
 12:49:19

11 januari

Hej alla bloggläsare.
Igår kväll läste jag ut "inte som andra döttrar". Jag lärde mig mycket av den. Det stod jätte bra i slutet om hur man ska ta vara på livet och sina nära. Man vet ju aldrig när någon kommer att dö eller om livet tar slut helt plötsligt för en. Det kan vara jobbigt att kanske tänka på varje gång man pratar med någon som det vore sista samtalet. Som att man jämt måste hålla sams. Det går nog bara inte. Men man får göra sitt bästa iallafall. Man ska njuta av att man lever. Tänk hur många man tävlat mot för att få ett liv! Men vissa dagar är det bara så att man kanske blir deprimerad och itne riktigt tar vara på livet. Efter den boken började jag på första kapitlet av "kyss dem inte farväl". Som jag skrev om förut. Hon berättade att efter döden, då får man ju träffa dom man träffade i verkliga livet. OCh förut såg jag ett jätte bra program om en kille som dog för typ maaaaaassa år sen som tog sig in i en snickares kropp och pratade igenom honom om livet och döden. Han sa också att man får träffa dom man älskar osv efter döden. Det programmet fick min rädsla för döden att lätta väldigt mycket. Ni kanske inte tror på sånt, men jag gör iallafall det. Han beskrev så himla detaljerat och djupt så man inte kunde låta bli att tro på vad han sa.
Men efter jag hade läst har jag ett tvång, alltså något jag måste göra. Jag måste alltid spela bloxx eller vare heter. Jag känner att jag måste fr annars blir jag inte trött. Spelet är sjukt tråkigt och meningslöst. Men ändå fast jag känner mig stressad att somna så spelar jag det. Juste, jag har ett annat "tvång" att jag måste sova 8 timmar. Annars ligger jag i sängen och har världens panik. Det är helt sjukt. Ändå fast jag vet att det inte gör något om jag är trött dagen efter.

Idag i skolan hade vi engelska. Vi skulle läsa staffet läsning. Jag brukar inte läsa högt fr klassen för jag är rädd över att göra bort mig. Jag försökte hoppa in och läsa. Men orden kom inte fram. Usch. Hatar det...
Sen hade vi SO, vi har börjat med första världskriget. Jag har upptäkt att jag gillar SO väldigt mycket. Jag är duktig i det också. Det är så intressant. Efter hade vi SV där vi förbereder för nationella proven. Jätte nervös för det.. Sen hade vi musik. Vi ska spela coldplay-yellow. Jag ska sjunga med Agnes och Max. Det blir säkert bra. Sen fick vi sluta och jag gick hem. Nu sitter jag här och martin slutar om en timma. Så han kommer typ tio över 2.


Annsingen

Kyckling är ju kalasgott:))



PUBLICERAT: 2008-01-11, 13:00:11 | URL: http://lillanslilla.blogg.se
Anonym

Jo ibland är det jobbigt. ett liv kan inte alltid vara en dans på rosor!



PUBLICERAT: 2008-01-11, 13:09:51 | URL: http://danajs.blogg.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: