2008-12-30
 15:03:59

Sammanfattning

Hejhej. Nu har jul varit och allt. Min julafton var helt okej. Fast kalle anka och de kändes uttjatat denna jul. Mamma var jultomte, det var kul. Men känns konstigt att ha jultomte utan småbarn, men det är ju en tradition. I julklapp fick jag det jag önskade mig, omnia.. Jätte fin :) Sen lite andra små saker bara. Ringde martin flera gånger, de satt och öppna julklappar i flera timmar fast de var 4 personer. Vi satt i nån timma fast vi var 10. Vi sitter inte och kollar jätte länge på varandras direkt.
Minns inte vad mer som hänt som är så speciellt de 10 dagarna jag inte bloggat. Kanske att min dumme bror lämnade aladin asken på sitt rum så våran ena hund gick och spydde som hade käkat det. På kvällen vart våran andra hund helt nojig och hoppade sprang runt och hade hjärtklappning. Konstigt för hon hade inte partat med andra hunden på aladin asken. Antagligen hade wilma spytt på olika ställen ute som inte vi såg och inte kunde skölja bort och så hade väl nikita käkat det. Men iallafall så vägrade Nikita och spy och så. Men efter några timmar gick det över. Dagen efter var hon skit grinig.

Igår var martin och jag i täby. Köpte en kofta och två tröjor. Vi var där på mellandags rea jag mamma pappa johan och martin. Men det var sån kaos så man inte hitta något för alla knuffades och så. Kändes inge kul då. Men iallafall så åkte ju martin och jag dit på kvällen. Inte lika mycket folk. Allt fint på rean var ju köpt. Men aja. Jag orkar inte springa runt och armbåga mig fram och trängas och inte få nån provhytt och stå i långa köer med vinterkläder och allt på första mellandagsrea dagarna.

Min lillebror har fyllt 14. Vi konstanderade att på ett år har han fått hår på ställen man får när man blir tonåring som under armarna, musch och så har han blivit nästan nån dm längre (hjälp, snart längre än mig) han har fått mörkare röst också. Men han är fortfarande liten. Det ska han också vara..

Och sen har jag blivit fet också. Vem blir inte det över julen iof. Men måste börja träna. Vem har inte det som nyårslöfte igentligen... Men jag hatar att gymma, så tråkigt. Men ki-box ska martin och jag tvinga iväg oss på..

Orkar inte skriva mer. Har säkert glömt massor. aja, ha det bra!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: