2007-12-06
 15:19:59

6 december

åh, jag blir så arg, på folk som ska vara så jävla taskiga mot någon. "Haha jag har hittat något fel på personen kom vi hoppar på den" Ja, jag kan vara dum emot folk. Men jag gör det inte utan andleding. Alla snackar skit. Men det finns dom som går över gränsen.. Jag snackar inet bara om mobbig. Dom som plågar folk utan att fatta det. Dom Som får någon att vilja ta livet av sig. Eller skära sig i armen. Dom som bryter ner en person psysikt lite i taget. Man tappar självförtroendet och ser sig inte själv som en bra person. Tittar i spegeln och tar det lilla fettet man har på magen och tänker att man är fet. Ställer sig på vågen och känner att man måste banta fasten ens Bmi är perfekt. Eller den som tittar i spegeln och hittar massa finnar och porer fast det inte är så fel. Eller inser hur man inte duger som person. Jag har själv varit med om sånt här. Folk har kanske inte märkt att det är deras fel. Men tack vare min familj har jag klarat av att stått på mina ben. Och sen när Martin kom blev allt så mycket bättre. Dels för att han stöttar mig och står vid min sida men också för att han ger min kommentarer som man behöver då och då för att man känner att man duger till. Alla behöver en sån, vare sig det är vän,familjemedlem eller tjej/kille. Nån som kan badda såren.. Men alla läker sina sår på olika sett. VIssa kanske vill hanskas med dom själv. Andra kanske får hjälp av musik. Det finns mång asom inte vill prata om sina problem. Men jag tror att det bästa för dom flesta är att prata om det. Och ha någon som förstår och kan hjälpa till. Jag kan bli så jävla irreterad på en tjej som video bloggade förut, som sa typ eeeeeh 30 gånger på en minut, dom drog fram sina tuttar, som fixade med sitt hår hela tiden. Ja jag hatade henne. Men jag skrev aldrig det. Jag kan inte ändra på henne på en kommentar. Men bara för jag säger såhär så stör jag mig på henne ändå. Men jag tänker inte säga det. För hon får vara sig själv och jag skiter i det. Det finns dom som skriver att man är töntig för man gjort illa sig. Jag tror det är för att den inte vill att man ska få för mycket uppmärksamhet. Att den inte vill att man ska få mer tröst. Det va fan itne mitt fel att jag gjorde illa mig. Jag blir också trött som fan på folk som skriver över internet skit taskiga saker. Sen vill man prata irl. Men vad gör personen? Pratar bort det och spelar snäll, lägg av förfan. Jag hatar sånt. Internet är bra men inte till vissa saker. Som mobbing...

En annan sak jag tänkte skriva var om tex fjortisar och emos. Alla får så himla uppfattningar. Jag är trött på det. Bara för att en tjej kanske röker så kallar man den fjortis. Men och? Den personen kanske testade på skoj, och tillslut blev beroende. Den personen kanske är hur gullig som helst?? Och emos, bara för att en person är deprimerad och dämpar det med att skära sig, så betyder det itne att den är emo. Är folk tröga eller? Det är en musikstil eller livsstil. Jag såg på MTV förut, det var typ MADE. Dom var en grupp med töntar, färgat hår med grönt,rött och så och vissa var smala andra jätte feta. Men dom var inte deprimerade, tvärtom dom skrattade bara.. Dom kallade sig emos och lyssnade på sån musik.. Jag är trött på allt jävla snack "Fjortismakt emoslakt" Osv. Och typ team som "fina flickor röker inte" eller "fina flickor röker" Alla är fan olika. Man behöver värken vara fin eller ful för att röka eller inte. Alla har egna personligheter. Om jag ska kalla någon fjortis, så är det tex dom som visar bara halva sitt ansikte på en bild och resten sina tuttar, den som skriver assow duh jah osv eller som röker för att det är coolt, itne för att man är beroende. Eller dom som super skallen av sig för att man vill vara som alla andra "tuffingar". VÅGA VARA DIG SJÄLV. Om man inte gillar att dricka så gör det itne då? Jag tror det är hur vanligt som helst med människor som dricker för att deras kompisar gör det. Jag personligen dricker inte! Jag kan ha jävligt kul utan. Okej, det kan vara gott. Men jag vill inte vara full varje helg. Om jag dricker, kan jag åtminstonde ta så det räcker och ta det jag gillar. Nu vart det komplicerat, men alltså. Det finns dom som dricker för att släppa loss och så och andra som dricker för dom tycker det är gott. Jag kan ha skit kul utan alkohol och dricka något gott som typ läsk. Jag är inte töntig för det, jag är mig själv..


ille

Kolla gärna in den nya kändisbloggen om du får tid över :) *puss*



PUBLICERAT: 2007-12-06, 15:21:32 | URL: http://kandisarochskvaller.blogg.se
Anonym

you go girl! Jätte bra skrivet


CrossBrud

Sara, jag håller med dig fullständigt, jag håller mig helst bortom alla fjortisar, och tack, man kan inte vara emo. :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: