2007-08-06
 13:19:09

Hej hopp gummisnopp

Jag har inte skrivit något om trästa för jag hann inte emellan trästa och danmark. Men lite kort:
Vi fiskade och var med ulrik, cyklade till elmsta som det är en mil till och hem.Fyfan vad jag mådde dåligt när vi kom fram. Och sen började det regna och jag hade bara shorts och typ linne. Och vad fan gjorde vi där? köpte lite godis och cyklade en mil hem igen. Markus lagade sin cross så martin markus anna och jag  var ute och åkte. På fredagen firade vi Martin och Markus fast dom fyllde år på lördagen för att martin och jag skulle åka då.

På lördagen åkte vi klockan 2 på söndag natt. Jag sov mest till göteborg sen halv nio gick färjan till fredrikshamn i Danmark. Jag älskar att åka färjor. Iallafall speldjävulen inom mig. Jag kan aldrig sluta spela. Men jag hade typ 100 kr att spela för sen när vi klev av hade jag typ 185 så det kom med vinst. Sen åkte vi tre timmar till stugan vi hade hyrt vi fick stanna hela tiden, det bara vrääääkte ner regn. Har aldrig sett så mycket regn. När vi kom fram var inte riktig så bra som vi tänkt oss. Lågt i tak, ingen micro, gammal tv och sånt. Vi var ute och gick promenad och titta oss runt, nära låg nordens största kyrka. Sen gick vi till en fyr i närheten. Martin och jag halkade efter och träffade på stoooora kor. Dom var jätte söta! När vi skulle sova kom det fram massa kryp. Å fyyfan vad jag var rädd. att nått skulle krypa upp i sängen. Nästa dag hade martin och mamma känt av astma. Det var varmt och vi åkte och badade i havet. Martin och jag var i längst. Sen så gick pappa bort till en turistbyrå och frågade om det fanns någoit att hyra. Han kom tillbaka och berättade att det var en hotellanläggning där dom hade en lägenhet ledig som dom inte hyr ut så ofta eftersom den inte är så fin. Och så fanns det en annan stuga som vi kunde hyra. Vi fick sova en natt till i den förskräckliga stugan. Dagen efter kollade vi på lägenheten. Den var jätte liten med den dög gott och väl. Vi packade på typ en halvtimma i stugan och sen packade vi ur till lägenheten i cirkus en halvtimma. Väldigt effektiva.. Vi hade en lekpark framför lägenheten och tennisplan, inomhuspool, en sånhär stor hopp kudde.

Kan inte dagarnas ordning men det här hände:

Vi var på ett ställe där andravärldskriget hade ägt rum, jag tyckte det var skiiit tråkigt. Så åkte vi med nått jävla tåg för pengar som inte visade någonting. Dålig stil!

Mamma martin och jag var uppe i en fyr som var väääldigt hög. vi gick och gick och gick. Tillsist var vi framme och vi gick ut igenom en liten liten dörr. Så såg vi ut över den riktigt höga utsikten. Jävlar vad det blåste. Martin gick runt och jag och mamma backade. Sen täntke jag vafan det är ietn ofta man gör något sånt här och drog mig längst fyren och hukade rädd som jag var. Martin kom bakifrån och försökte skrämma mig, Det funkade inte för jag var redan så rädd. Sen gick vi ner och vi gick å vi gick å vi gick. Sen gick vi till havet. Det var längre än väntat oc hdet blåste upp sand i ögonen så jag gick baklänges sen höll jag för ögonen och martin fick vägleda mig. Helt plötsligt skrek mamma till stanna. Så stog jag ute vid ett såkallat stup. Vi gick ner från den branta stranddynan och kollade. Gud vad skräp det var! Sen gick vi tillbaka. på hemvägen köpte vi potatis ( i danmark så står det ute hos folk typ lägg i 10 kronor och ta en påse med potatisar) Att dom ens inte funderar på att bli rånade eller så. När pappa tog upp påsen med potatis kom en hund och skällde och pappa tappade ut allt , huden var riktig aggresiv men mamma hjälpte till med potatisen och sen åkte vi.

Dom flesta dagarna såg ut såhär: Gå upp, åkta på utflykt eller så, bada i poolen, äta gott, gå promenad på stranden, titta på CSI-boxen, sova.

Den alldra finaste dagen var den 25/7. Vi gick på stranden. Martin och jag stannade upp framför den fina solnedgången. Vi kramade om varandra hårt och det kom tårar. Martin tog fram asken och satte på mig ringen och jag satte på hans ring på hans finger. Det var så himla fint. Sen gick vi till mamma och pappa och johan. Dom var så glada för våran skull. Vi har sedan lång tid tillbaka funderat på att skaffa ringar. Vi kallar det inte en riktig förlovning. För tanken är att vi vill visa att vi älskar varandra och så.. Om vi är tillsammans när vi är äldre tänker vi förlova oss "på riktigt".

En kväll kom vi in på att pappa berättade om att farfar var med i en grupp som skulle komma på nått bättre än att man sålde mjölk i glas. Dom fyra skulle uppfinna något som var en förpackning. Dom kom alltså på tetrapak som finns överallt. Är inte det lite häftigt ? Det dåliga är att dom var ju bara anställda så dom fick nästan inge pengar allt. Han som hade anställt dom till det fick ju miljader!

Det var också en folkfest i agger. Den var väl okej men inte så rolig.

Hemresan var inge kul, ingen ville hem. Dessutom skulle dom få toppenfint väder. Vi som bara hade fått tredagar på stranden. Till båten sov jag en stund. När vi skulle köra in på färjan fick vi stå med alla lastbilar. Det var läskigt. Sen gick vi upp och spelade på spelmaskinerna. Jag vann flera gånger. Sen började marti noch jag spela tillsammans. Vi behöll 60 kr som vi köpte godis för och jag behöll 120 kr. När vi åkt ett bra tag från göteborg behövde vi bensin så vi körde in till gränna, fyfan va dom har polkagris affärer, överallt! Det var en jätte gullig stad. Såg så himla mysigt ut. Sen tankade vi och åkte. Alla var jätte hungriga och kissnödiga. Så vi letade efter macdonalds. Efter typ en timma av nöda så såg vi ett. Alla sprang på toa sen åt vi. Gud va jag vräkte i mig. sen nån timma senare släppte vi av Martin. Det var jobbigt. Vi kom hem typ halv ett och jag somnade halv tre. Vaknade flera gånger och täntke vafan gör jag här, Jag ska vi vara i Danmark. Och nu är det en ny dag i tråkiga Sverige.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: