2009-09-03
 19:12:49

Sjuk :/

Guuud va ni ska klicka in er på min blogg hela tiden.. (enligt statistiken) Ja vet att jag har varit dålig på att blogga. Men jag fyllde år och har typ varit sjuk efter det.

På min födelsedag så tjatade väldigt många om att jag skulle ha fest. Men min lillebror och storesyster var hemma och jag orkade inte ha massa folk här. Så adam och gurri kom hit och käkade tårta med mig och martin. Vi spekulerade om det skulle gå att ha fest ändå och vilka jag skulle bjuda. Men eftersom ingenting gick som vi ville bestämde vi för att de inte skulle bli något. Sen lagade martin och jag lövbiff och värmde potatisgratäng och åt. Sen skulle markus och anna komma. Sen ringde alla och vi bestämde att gordon gänget lika gärna kunde komma över. + adams nya flickvän. Det var en väldigt lugn kväll vilket var skönt. Vi satt mest bara och pratade och myste. Alla åkte hem men gurri sov över.

I söndags skjusade vi gustav till tåget, sen kom mamma och pappa hem, och på dagen kom min morbror och hans fru. Så fikade vi och firade mig lite. Men sen var martin och jag tvugna att åka för att städa på gymmet. Tog typ 1.5-2h. Sen gjorde vi inget speciellt.

I måndags skjusade martin mig till skolan och jag hade FOTO A.. Det söög rumpa. För vi blev indelade i grupper och allt kändes verkligen amatörmässigt. Men hoppas det blir bättre. Sen hade vi biologi. Jätte trevlig lärare. Men jag hatar verkligen undervisning när man ska typ ut i skogen som vi gjorde. Vi skulle leta olika lövsorter och samla olika djur och gissa färger på dem. Kommer bli jobbigt att ha tre timmars biologi varje måndag.. Men jag vill ändå ha det ämnet. Sen hämtade martin mig och vi åkte till täby. Fyfan vad jag hatar att shoppa, blir bara irreterad på allt folk, det är varmt, jobbigt att bära på saker, jobbigt att sätta på ta av sätta på ta av. Leta upp kläder och leta efter rätt storlek. Nej jag gillar verkligen inte att handla ibland. Men jag kom därifrån emd protest två tröjor. sen åkte vi hem till martin.

I tisdags mådde jag skit dåligt, ont i halsen och kroppen så jag åkte hem istället för skolan. Hemma låg jag och sov i massa timmar sen kändes det mycket bättre och martin kom hit. I onsdags morgon mådde jag inge bra men jag valde att ändå åka till skolan för att kämpa för min klass i TEGdagen. Det var riktigt kul fasten jag mådde jätte dåligt. Vi vann 7 av 9 grenar, bara 1 mindre än vår grannklass som vann. Så vi var inte så dåliga ;)
Efteråt åkte martin och jag till täby igen, men denna gång för jakt efter underkläder. Det är därimot roligt att handla :) Inte så mkt folk och lätt att hitta och prova. Så jag hittade två bhar och tre trosor. Sen åkte vi hem till martin. Vi gjorde tacos men orkade bara en var.. På kvällen mådde jag riktigt dåligt, tror jag faktiskt hade feber. Visste inte vad jag skulle göra för jag hade så ont i kroppen och halsen.

Imorse hade jag enorm beslutsångest om jag skulle åka till skolan eller åka hem, för jagmådde dåligt , men ändå tillräcklgit bra för att orka med iallafall en lektion. Men jag åkte iallafall till skolan för att pröva. Först hade vi naturkunskap, kollade på saker i mikroskåp. Tog en hårstrå som iallafall så ut att vara friskt men när man kollade i mikroskåpet var det helt klyvet längst ut. sjukt... Jag orkade verkligen inte stanna men eftersom malin inte skulle få vara själv och göra statistiska undersökningen så stannade jag. Ville sen åka hem men stannade iallafall i början på samhällskunskapen men en halvtimma innan vi slutade fick vi rast och då åkte jag. Sov hela tågresan hem.. Idag har jag itne gjort någonting. Skönt att vi inte kommit igång med prov och uppsatser än. Men snart kommer allt på en gång..



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: