2008-09-08
 22:29:34

Bra, tack, hjälp.

hejhej. ligger i sängen nu.. skönt att va i sängs i tid..Behöver inte stressa.Jag har ju varit lite gnällig idag så pappa la upp en artikel typ om hur man kan lugna ner vardagen och så. Så den läste jag nyss.. Snart ska jag läsa min bok också. Det står ett bra tips i den om att man ska skaffa sig en bok , såkallad jag är bra-boken.

Ha tre rubriker, Bra, Tack och hjälp
BRA
- Skriv minst tre bra saker om dig själv varje dag
- Det kan vara för att man städat, eller hoppat över städningen
- Försök skryta om hur bra du är
- Om du inte hittar något kan du välja något enkelt som "idag var jag bra för att jag inte tog det personligt när kvinnan i kassan på ica var sur" eller varför inte något annat som " slog inte ---- på käften fast han var otrevlig"
TACK
- Här ska man skriva om sin tacksamhet
- Skriv allt du känner att du varit tacksam för
- Det kan vara "tack för att jag har någontans att bo" "tack för att jag får ge kärlek till dem jag älskar"
- Om allt känns skit så skriv då hellre "tack för att den här jävla dagen äntligen är över" istället för ingenting...
HJÄLP
- kan också döpas till "jag behöver"
- har du svårt att sova på kvällarna för oro för morgondagen så kan detta va ett bra knep.
- skriv allt du känner att du behöver hjälp med
- ex "hjälp mig att bjuda ut -- imorgon" eller "hjälp mig att känna att jag duger"
- Genom detta kan man få mod att våga. Om du skrivit dett aett tag så kan du se att det hjälper.
MINDRE BRA
- Efter 3-4 månader efter du börjat boken så sätt till denna rubrik.
- Sätt denna rubriken först för att inte avsluta dagen med något negativt
- Skriv här något om det var något under dagen som du kunde gjort bättre.
- Försök inte leta upp något om du inte kommer på något, det är bara positivt
- Skriv inget som tex "jag var dålig idag på föreläsningen" skriv hellre "lssnade inte på föreläsningen, satt mest och tänkte på annat"
- Fråga dig själv frågor "borde jag be någon om ursäkt?" "Var jag självisk idag?"

nej nu tog det här inlägget för lång tid, måste sova :) godnatt. Sov gott.. Det ska jag..........



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: