2007-10-22
 17:00:49

Sådär-dag

Hejsan.. Tar ett tråkigt inlägg som vanligt!

Förra veckan hände inget speciellt..
Jag fick MVG på so provet. tack för första MVG:et jag fått !
Jag är duktig, får nästan alltid VG, men jag analyserar aldrig. Men på so provet gjorde jag det.

Sen så har vi mobbat en tjej här på bloggen, vill inte säga vad hon heter. Men iallafall för att hon e såååå himla fjompig så det blir roligt.

I helgen var jag med Martin (som vanligt).
* Vi tränade på gymmet på friskis i fredags.
* Han och johan bakade kokosbollar sent på fredagskvällen
* Johan och jag visade hur vi slogs när vi var små.
* På lördagen skulle vi pröva åka cykelvägen med moped till honom som vi kollat upp på internet. Först åkte vi till åkers runö, sen till täljö, sen runt i hela jävla täljö. Sen åkte vi tillbaka till åkersrunö. Sen åkte vi bort till svinninge, rydbo och aslångt bort . Sen hela vägen tillbaka för vi kom ingenstans. Vi hade åkt flera mil i några timmar. Vi frös som satan. Och han var tvungen och ta tåget hem för att han hade lovat sin mamma.
* På Söndagen gick vi till f&s för att gå på spinning. Det var bajs jobbigt.. Jag är verkligen klen??

Idag har skoldagen varit tröttsam. Först hade vi mentorstid.

Sen hade vi NV, dom fick tillbaka sina matteprov. Och han berättade att alla som inte hade gjort det skulle göra det på tisdagen veckan efter lovet. Alltså jag och några till. Så sa han att imorgon är det genomgång på provet. Och då ser ju jag alla rätta svar?.. Bra för mig men dom andra verkade bli lite sura för det räknas tydligen som fusk..

Sen hade vi lunch och sen idrott. Vi var inne och hade först artist-kull är det var två kullare. Om man blev kullad skulle man ställa sig på en bänk och dansa, för att bli frisläppt så skulle någon ställa sig framför och dansa. Sen skulle vi köra nån monster grej. Blev man kullad skulle man ställa sig i nån monster ställning, för att bli frisläppt skulle nån kompis ställa sig och göra likadan ställning.

Efter det hade vi tävling vem som orkade stå mot väggen längst i 90 grader. Andreas vann av killarna. Tofflan kom 2a. Jag gav upprätt tidigt för jag kände att det här håller inte. Men Johanna och Nina gav upp samtidigt och dom är dom mest uthålligaste i det i klassen. Kul att det var tjejer för ovanlighetens skull.

Sen hade vi något då man var i lag, jag var med Anna Agnes Linnea och Johanna.

Man skulle springa fram och tillbaka på halva planan
-10 ggr, sen göra 10 Armhävningar
- och sen springa 8 ggr sen göra 20 situps
- Sen springa 6 ggr och göra 10 rygglyft
- Sen springa ca 4 ggr och göra upphopp
- Sen springa ca 2 ggr och göra nån bänkgrej 30 ggr
- Sen springa ca 2 ggr och göra 10 valfria
Sen hade vi tävling mellan dom fyra lagen. Man skulle köra att man skulle springa först en och sen tillbaka, hämta en kompis, dom springa tillbaka och hämta en till. Osv. Sen skulle man släppa av en och en. Tror vi kom två.. Och dom första fuskade som jag förstod.

Men sen körde vi att ett lag skulle springa fram och tillbaka medans andra gjorde tex armhävningar. Sen bytte man och så.

Sen hade vi att vi skulle tävla igen. Den här gången staffet grej. Agnes var först. Hon sprang och skulle göra armhävningar, sen bytte hon av med mig. Så gick det så igenom hela laget. Sen skulle man göra typ situps sen andra grejen var rygglyft och tredje hopprep. Vi kom tvåa. Och jag tror dom som kom först fuskade igen(?)...

Sen hade vi språk... HATA

Sista lektionen var So/Sv och vi övade på Att skriva tidningsartikel. Men vi pratade först om Konsentrationslägret Auschwitz som anna drog igång med. Vi tjejer har angagerat oss väldigt och vill jätte gärna åka dit och titta i polen eftersom vi håller på med det i skolan. Alla som ville med räckte upp handen och det var typ bara vi men när vi hade pratat om det ville nästan alla. Sune sa under lektionen att vi borde ringa nån Marie som jobbat på skolan. Hon hade varit där med sin klass och jobbar nu på kommunen så jenny ringde henne på lektionen. Och hon förslog att hon skulle komma till klassen på fredag. Så nu är vi på G. Känns jätte kul.

Jag svor bara två gånger i detta blogginlägg..



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: