2007-11-05
 18:52:06

Hemma bra men borta bäst

Dagen igår va jätte jobbig. Först vinka hejdå till Farmor och farfar och kramas och man vet inte om man ses igen. Sen komma hem trött och måste läsa klart en bok på 200 sidor kvar. Sen tjafsa med några. Få två ig varningar, var inte så farligt efter. Det var matte. Men det var bara för jag inte har gjort provet. jag har alltid varit jätte bra på matte och räknar med VG. Sen var det hk, dålig närvaro. Har varit sju TVÅ gånger. MEn det är bara för vi har hk så sällan. Men sen var det ltie annat och man längtade bara tillbaka till underbara BRO i borlänge.. Där hör jag hemma.. Känns det som.. Åkersberga är bara dåliga minnen och suger. Däremot har jag alltid det bra i Borlänge. Fridfullt tyst mysigt och härligt. Alla är så snälla där! Ska berätta hur mitt höstlov var:

Söndag var hos Martin, kollade på mamma söker och sen sanningen om Marika. Intressant det där. Men man funderar ju på om det bara är ett spel?

Måndag Åkte till centrum med Martin och Cicci för att fika. Men vi mötte mamma och mamma bjöd hem oss på fika. Det var trevligt. Sen åt vi middag och lite annat.

Tisdag Packade, åkte till danderyd, tunnelbana till tekniska. Vänta på kerstin som var försenad som vanligt. Åkte till Borlänge, somnade lite.. Stannade vid Macdonalds, åkte till en av sveriges största godis butik och handlade lite godis. Kom fram. Hälsade. Åt lite och Martin jag mamma åkte till Kupolen och handlade presenter till Anna.

Onsdag Gick upp och grattulerade Anna på 17årsdagen. Vi åkte till kupolen och sen till KFUM hallen med johan. Det är en skejthall. Men han ville inte åka för det var så mycket folk. Åt tårta osv.

Torsdag Åkte och badade i Aqua Nova. Sveriges bästa bad. Skit roligt! Har alltid lika roligt där. Men den snabbaste ruschelkanan var avstängd. Plus att jag fick ont i ryggen när jag hoppade ifrån hopptornet. Det är sån härligt känsla när man vågar hoppa. Man ser att det är skithögt och att det gör jätte ont i magen när man står vid kanten. Men sen skiter man i det och hoppat bara och man känner hur man bara är okontrollerad i luften och försöka vara så rak som möjligt. Men jag kände hur långsamt det gick och så kände jag hur kroppen lutade. Smack och när jag kom upp hade jag fruktansvärt ont. Men sen gick det över lite.. På kvällen bestämde sig pojkarna, Pontus 16 going 17 , Martin 16, Niklas 14, Johan 12 snart 13 att gå ut och gå bus eller godis. Fan va skämmit tänkte jag när dom satte på sig jävla plastpåsar över huvudet. Dom kom tillbaka med massa pengar och jätte mycket godis. Anna och jag ville gå med och målade krigsmålning och lite emo stil. Vi fick också skit mycket. Mycket skumt folk också, men många vänliga. En kille lät och gå och hämta hans plånbok i hans nya BMW. Snacka om förtroende. Många gamlingar blev rädda och några vågade inte släppa in oss. Killarna såg ju förfan ut som terrorister.

Fredag Åkte till KFUM hallen med johan. Sen handlade vi och lite så. Sen gick vi bus och godis igen. För det var den rätta dagen. Då fick vi massa mer. Och så var det en tant som tog fram kniven när vi knackade på.. Sen var det en jäääätte gammal gubbe som öppnade och sa att vi skulle komma in och visa oss. Då satt en gammal tant i en gungstol och skrek åt sin gubbe att tända ljuset. Hon skrek och skrek så vi tände. Då ställer sig gamla gubben och klappar händerna. Sen tittar dom bara på oss.. Niklas ba bus eller godis. Så tittade dom på tv. Så gick vi. Skit läskigt.. Det var också en tant som skratta åt oss skit divigt och stängde och låste. Hatar sånt folk. Dryga.

Lördag Anna Pontus Kerstin och NIklas åkte hem på morgonen. Vi hade det mysigt och så, johan och martin åkte till KFUM hallen igen. Vi tittade på tv och åkte spökrundan. Vi gick till kyrkogården. Och tände ljus vid gravarna. Hur mycket ljus som helst där, jätte fint.

Söndagen åkte vi hem igen, skrev ju där uppe hur det var.

Jag är jätte glad när jag får träffa Farmor och Farfar. Men det är så jobbigt. Farmor är inte som hon var förut. Hon ber jätte mycket om förlåt för att hon känner sig så dåligt. På dagen är hon pigg och på kvällen är hon förvirrad. Jag vill bara krama om henne hela tiden och säga att jag tycker om henne jätte mycket. Men jag får inte ut något ur min mun. Jag visar bara att jag är glad att se dom. Och visar att dom inte är något besvär. Farmor brukar påminna mig: Kommer du ihåg när vi lekte när du va liten och åkte ruschelkana. Klart jag gör.. Kan aldrig glömma.. Hur mycket hon lekte med oss. Jag skriver inte om farfar lika mycket för han har ju också varit otroligt gullig och alltid lika rolig ! Men han mår inte så dåligt som farmor på det sättet. visst han har bröstsmärtor och så. Men han har inte förndrats på sättet, och det är jag ju glad för!! Jag vet att dom bryr sig så mycket om mig och då får jag skuldkänslor när jag inte pratar med dom så himla mycket. Men som sagt vet jag inte vad jag ska säga. Eller så vet jag men får inte ut det.

Nu har jag massa engelska grejer att läsa för det är eng prov imorgon.. Kommer nog inte lyckas så bra.. Fick ett poäng ifrån VG på Kemi provet. Blir sänkning från VG till G På kemi.. JIPPI!! naat!!!! Skolan är jätte viktig men va fan gör ett betyg om 20 år? Inte så mycket. Men för stunden är det jobbigt..

Martin och jag vill bo i borlänge om vi håller ihop. Bygga hus på tomten i bro. Det är billigt där och lätt att få jobb. Annars kan man ju också plugga där. Så har man kanske mamma och pappa som bor några meter ifrån. anske jobbigt då och då.. Men aja det är tankar. Men jag vill bo nära mamma och pappa när jag blir stor. Jag älskar dom så mycket och dom är ett stort stöd i mitt liv. Skulle aldrig överleva utan dom...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: